reede, 24. aprill 2020

12. Inimese ja arvuti suhtlus, ergonoomika ja kasutatavus

12. nädala ülesandeks on tuua üks positiivne ja negatiivne näide kasutatavusest veebis.

Alustan negatiivsest, positiivsete sõnumitega on alati parem lõpetada :)

Minu negatiivseks näiteks on Regionaalhaigla digiregistratuur. Kahjuks praegusel pandeemia ajal pole võimalik digiregistratuuris vastuvõtule registreerida ning kirjeldan olukorda nii nagu seda viimastest kordadest mäletan. Esiteks minu mäletamist mööda ei saa sisselogimist sooritada SmartID kaudu, vaid pead kasutama kas ID-kaarti või Mobiili ID. Kuna ma igapäevaselt ID-kaarti ei kasuta, siis juba rahakoti otsimine ning kogu järgnev protseduur võtab natuke liiga kaua aega. Telefon on aga alati käepärast ning kui tahta broneering teha läbi telefoni, siis poleks ID kaardist nii või naa kasu ja Mobiili ID kasutaja pole ma lihtsalt selle pärast, et enamik asju (enim kasutatavad minu poolt nt panga teenused) saab väga ilusti SmartID-ga ära aetud. Tundub kuidagi absurdne, et nad SmartID teenust identifitseerimiseks ei pea turvaliseks või on siin mingi muu põhjus, ei teagi. Igatahes, pärast sisselogimist ootas mind ees veebilehekülg, mis oleks pärit nagu 90-ndatest, kuigi see peaks olema üsna hiljuti arendatud. Proovides broneeringut teha, tundsin end ikka täiesti rumalana. Polnud seal mitte mingit loogikat, kuidas arste ja tasulisi või tasuta vastuvõtte broneerida. Proovisin ja pusisin ja lõpuks leidsin enda jaoks sealt mingi loogika. Aga... järgmisel korral, kui üritasin jälle aega broneerida, olin uuesti sama probleemi ees. Ja kuna tol hektel aega polnud, loobusin ning tegin kiire telefonikõne vastuvõtule. Kuna ma praegu ei saanud süsteemi toimimist või mitte toimimist kontrollida, siis ütlen, et nii oli see paar kuud tagasi, ehk on asi paranenud :)

Positiivseid näiteid oleks isegi üsna palju. Üldiselt on praegusel ajal suuremad veebileheküljed üsna hästi üles ehitatud ning kasutajasõbralikud. Näiteks Elisa. Lehekülg on loogiline, kiiresti on leitavad erinevad kategooriad ning huvipakkuvad tooted / teenused. Neil on ka juturobot Annika, aga temaga ma polegi ühendust võtnud, sest kõik, mis ma olen leheküljelt otsinud, sellele olen kiirelt saanud vastuse, nii et Annika on minu poolt jäänud tööta :) Lehekülg on ka visuaalselt hästi jälgitav, värvid pole silma häirivad ning populaarsemad tooted / teenused on pealehel välja toodud.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

13. Teistmoodi IT

13.nädala ülesnadeks on valida õppejõu teksti põhjal enda jaoks kõige uudsem tugilahendus ja seda kirjeldada. Tuleb tunnistada, et ega ma ...