reede, 17. aprill 2020

11. Arendus- ja ärimudelid

11.nädala ülesandeks on analüüsida üht tarkvara arendus- ja üht ärimudelit mõne konkreetse projekti näitel.

Tarkvaraarenduse protsesside kirjeldamine sai alguse 60-ndatel aastatel. Minul puudus igasugune kokkupuude tarkvaraarendusega kuniks eelmise aasta sügisel otsustasin alustada õpinguid praegusel erialal ning esimese semestri kavas oli ka Tarkvaratehnika. Ausaltöeldes oli päris keeruline jätta meelde kõiki meetodeid ja nende sarnasusi ning erinevusi, kuna neid on palju ning igasugune ülevaade neist oli olematu. Kõige tuntumateks arendusmeetoditeks on kosemudel (waterfall), V-mudel, iteratiivne mudel ning agiilsed mudelid, kuhu alla kuuluvad näiteks ekstreeprogrammeerimine, Scrum, Kanban, Lean jne. 
Praegusel ajal on üsna tavaline kasutada omavahel kombineeritud protsesse, näiteks teeb seda Fujitsu Services, kes lähtub tarkvara väljatöötamisel firmasisesest meetodist, mis põhineb nii RUP-il kui ka agiilsel tarvaraarendusmeetodil. Fujitsu peab oluliseks RUP-i juures tarkvara arendamise eraldiseisvaid etappe: visioon, nõuete analüüs ja ülesandepüstitus, süsteemi analüüs ja disain, realiseerimine ja testimine, juurutamine ja hooldus. Agiilsete meetodite, eriti ekstreemprogrammeerimise juures, on oluline otsesuhtlus kliendiga, lihtsus ning tagasiside.

Tarkvara ärimudelite poole pealt tooksin välja SaaS (Software as a Service) ehk tarkvara kui teenus. Näiteks kõigile tuntud Microsoft Office 365. Microsofti rakendused nagu näiteks Word, Excel ja PowerPoint on olnud pikaajaliselt kasutusel nii töökohtades kui ka kodus. Microsoft Office 365 on aga pilvele baseeruv, mis laiendab Office teenuste parameetreid tohutult. Kasutavad saavad nüüd luua, muuta ning jagada sisu ükskõik millisest lauaarvutist, Macist, iOS-ist, Androidist või Windows seadmest reaalajas, kasutajad saavad kontakteeruda kolleegide või klientidega erinevaid kanaleid pidi, olgu selleks email või video konverents. Olgugi, et teenus töötab pilves, on suhtlus nii organisatsioonis kui ka väljaspool seda turvaline.


Kasutatud kirjandus:
https://beta.wikiversity.org/wiki/IT_eetilised,_sotsiaalsed_ja_professionaalsed_aspektid/Arendus-_ja_%C3%A4rimudelid
https://getnerdio.com/academy/10-popular-software-service-examples/

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

13. Teistmoodi IT

13.nädala ülesnadeks on valida õppejõu teksti põhjal enda jaoks kõige uudsem tugilahendus ja seda kirjeldada. Tuleb tunnistada, et ega ma ...