reede, 27. märts 2020

8. IT proff...?

Kaheksanda nädala ülesandeks on kirjutada lühike kokkuvõtlik iseloomustus IT profi kohta Eestis (tänase seisuga; vajalikud eeldused, omadused ja oskused).

Kuna ma ise ei töötan küll IT firmas, aga mitte IT osakonnas, siis ma võin ainult oletada, milliseid omadusi, eeldusi ja oskusi tööandja oma töötajalt ootab. Ilmselgelt on ideaalselt töötajat väga raske, kui mitte võimatu leida ning uue töötaja palkamisel peab tööle võtja mingites aspektides järeleandmisi tegema. Eks see olegi iga tööandja otsustada, milliseid omadusi ta kõrgemalt hindab.

Minu hinnangul peaks IT profil olema järgmised omadused (ei ole järjestatud tähtsuse alusel):


  • Tehnilised teadmised. Kindlasti on töötajal vaja tehnilisi teadmisi oma valdkonnast, et oma tööga hästi hakkama saada. Arvan, et proff ei pea ja ei suudagi teada / osata kõike, aga tal peab olema võime õppida uusi asju ning vajadusel küsida kolleegidelt abi või uurida lisa internetist.
  • Kohanemisvõime. Kõigis firmades ja töökohtades, mitte ainult IT sektoris, tuleb ette olukordi, kus peab kiiresti reageerima, mõtlema, uusi ideid välja käima. Minul on alati uues kohas alustades raskusi töökeskkonda sisse sulandumisega, oma arvamuse avaldamisega jne, kuid iga korraga olen suutnud ennast kiiremini ümber kohandada ja keskkonnaga harjuda.
  • Kommunikeerumine, võõrkeelte oskus. Väga oluline punkt minu meelest. Kui sa kolleegide ja mis veelgi hullem, klientidega suhelda ei oska, siis teeb see kahju nii sinule endale kui kogu firmale. IT proff peab minu arvates valdama ka võõrkeeli, ilmselt inglise keele oskuseta pole IT sektoris midagi teha, kuid teised võõrkeeled annavad kindlasti eelise. Tänu oma võõrkeelte oskustele olen leidnud viimased kaks töökohta Eestis.
  • Lõpetatud eriala. Pole praeguse hetke seisuga enam kursis, aga kui esimest korda ülikoolis käisin, siis IT tudengeid värvati juba esimese semestri lõpus töökohtadele ning paljudel jäi selle tõttu ka kool pooleli. Ma ei tea ka, kui vajalik on nö paberi olemasolu erasektoris. Näiteks minu eelmistest diplomitest pole mul otseselt kasu olnud. Ehk tööandja on vaadanud, et kui olen ülikooli lõpetanud, siis ilmselt olen sihikindel ja õppimisvõimeline. Arvan, et IT proff võiks siiski olla lõpetanud ülikooli, kas täpselt oma praegusel erialal, ei ole minu arvates kõige olulisem.
  • Koos töötamise oskus. Praegusel ajal on väga vähe üksinda nurgas nokitsejaid. Igal erialal töötatakse tiimides ning jagatakse ülesandeid. Kui töötaja ei suuda teiste arvamust kunagi aktsepteerida või isegi mitte mõelda muudele lahendustele, kui ta ise on välja käinud, siis minu silmis ei saa ta kuidagi moodi olla proff.
  • Teadmiste edasi andmine. IT proff peaks suutma oma teadmisi ja oskusi edasi anda oma "õpipoistele". Tulevikule mõeldes annab see positiivses mõttes juurde nii profile kui ka nö õpilasele.
  • Enese täiendamine. IT proff peab ennast täiendama. Praeguses maailmas toimuvad muudatused väga kiiresti ning minu arvates on enese täiendamine oluline. Ei saa jääda lihtsalt 20-aastase pagasi peale lootma ja mitte midagi juurde õppida. Tänapäeval on õnneks enese täiendamise jaoks väga väga palju erinevaid võimalusi.
  • Tutvused / kontaktid. Kindlasti tulevad proffile kasuks erinevad tutvused, nii IT alased kui ka muude erialade omad. IT on tänapäeval väga tihedalt seotud kõigi valdkondadega ning informatsiooni või abi saamiseks teatud küsimustes on otsesed kontaktid ideaalsed.




Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

13. Teistmoodi IT

13.nädala ülesnadeks on valida õppejõu teksti põhjal enda jaoks kõige uudsem tugilahendus ja seda kirjeldada. Tuleb tunnistada, et ega ma ...